Hem
  • Presentkort

• VOEC

• Banner

Kontakt PL-259 EVO för 10.3mm kabel

41-2055
110,00 kr
Inkl. moms
Kvantitet
I Lager : 9

Beskrivning

PL-259 kontakt för 10.3mm kabel tex Airborne 10, Broad Pro 50, Extraflex Bury, Hyperflex 10, Ultraflex 10, Ecoflex 10, Ecoflex 10 Plus

Varför välja denna kontakt?

• Kompressionsdesign med dubbel tätning som säkerställer bättre skydd mot infiltration av vatten, fukt och kondens.

• Enkel installation och svetsanvisning ingår i paketet (ingen flätlödning behövs).

• Dramatisk dämpning av bakgrundsljudet, förbättring av skärmdämpning och insättningsförluster.

• Det nydesignade stiftet förhindrar överskott av tenn och den åtföljande uppvärmningen, vilket skadar dielektrikumet och orsakar en okontrollerbar förändring av de elektriska egenskaperna hos din kabel (till skillnad från standard PL259 som utsätts för stark termisk stress).

• I typiska UHF (PL259) gängade RF-kontakter är det nödvändigt att fylla mittledarstiftet med smält lod, Evos rundade stift eliminerar problemet med lödgrader. Sofistikerad bearbetning förbättrar öppningen av pluggens botten och underlättar införandet av kabelns ledare.

• Den nya UHF Evolution kan bekvämt användas upp till 6000 MHz, en välgjord PL259 är knappt acceptabel upp till 2000 MHz. Aldrig har en PL kommit så nära de berömda "N"-kontakterna för prestanda och tillförlitlighet!

Produktdetaljer
41-2055

Datablad

Kontakt
PL Hane
Kabel
Ecoflex 10
Kabel
RG-213
Kabel
Airborne 10
Kabel
Hyperflex 10
Kabel
Ultraflex 10
Kabel
BroadPro 50
Kabel
Extraflex Bury
Montering
Lödning

Tillverkare:

Namn: Messi & Paoloni srl.
Adress: Via G. Conti 1, IT-60131 Ancona Italy

Telefon: +39 071 2861527
Email: info@messi.it
Web: https://messi.it/en/home.htm

Certifiering: https://messi.it/en/company/certificates.htm

Omdömen
Betyg 

Fantastiskt bra.

Denna kontakt är fantastiskt bra, enda missen jag har sett är att det anges "CO.UHF.10M-S" och inte "CO.UHF.10M-S EVO", men när jag beställt denna så är det EVO-varianten som levereras, vilket är bra.

Betyg 

M&P alla dagar i veckan...

Jag förstår inte hur det kommer sig att jag och så många andra radioamatörer hållt på och kladdat med undermåliga kontaktdon i så många år...
Messi & Paloni är dyra men fantastiskt bra. Enligt mitt ringa gögmenande betydligt bättre än de är dyra...

De är otroligt lätta att kontaktera. Kvalité rakt igenom. Inte ett spår av kontakterna när jag mäter antennsystemet med FA-VA5 instrumentet. Jag kommer aldrig mer köpa billiga sk*t kontakter....
Messi & Paloni är värda var enda krona !!

Skriv din recension

Messi Heat Suppressor 10mm/.400"

Kontakt PL-259 EVO för 10.3mm kabel

Skriv din recension
Kunder som köpt denna produkt köpte också: