Allmänt
Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformationen och förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till namn, telefon, adress & e-post registreras och lagras i vårt kundregister.

Priser
Limmared Radio & Data AB redovisar priser inklusive 25% moms (gäller inte Export).
Avgift för frakt tillkommer. Skulle priset ändras radikalt, på grund av valutaförändringar eller andra omständigheter, efter lagd order meddelar vi naturligtvis detta i förhand och du som kund får då avstå din beställning.

Fraktkostnader
Du betalar fraktkostnad per lagd order oavsett hur många produkter du handlar. Vi kan dock göra en förfrågan om del leverans, om någon vara är slut i lager, och erbjuder det mot en extra fraktkostnad a 75 kr.

Vid beställningar som resulterar i returer för ej uthämtad leverans samt extra kostnader, lagerhyror odyl. till/för företaget debiteras minst 250 sek.

Leveranssätt
Vi erbjuder dig en mängd olika leveranssätt som är baserat på paketets vikt och volym samt vart du bor.
Du kan välja mellan följande leveranssätt:

För inrikes:
Posten Brev (max 2kg och värd ca 500kr)
Postpaket Collect (utlämningsställe)
DHL Service Point (utlämningsställe)

För utrikes EU:
Post Nord
UPS
FedEX/TNT 

För utrikes Export:
UPS
FedEX/TNT 

För företag:
Kontakta oss (ekonomi@limmared.nu) för att lägga upp ditt företag hos oss. 
Företagspaket går med DHL Paket som fn. går att boka i webshoppen.

Vi kommer vi att fn. debitera 150 SEK per sändning för returer och 250 SEK att täcka extra kostnader som uppstår vid ex. leveranshinder/lagerhyra/odyl.


Beställning av varor och tjänster


För att göra en beställning hos oss måste våra kunder fyllt 18 år eller ha målsmans godkännande. 
Efter erlagd beställning kommer kunden att erhålla ett e-postmeddelande att beställningen är mottagen. 

Observera att orderbekräftelsen inte garanterar att varan finns i lager för omgående leverans. Om så skulle vara fallet kommer Ni att erhålla ett nytt mail från Limmared Radio & Data AB så snart som möjligt med aktuell leveranstid.

Betalning

Limmared Radio & Data AB redovisar priser inklusive moms. Avgift för fraktkostnader tillkommer.

Du kan välja mellan nedanstående betalningsalternativ:

SVEA - betala direkt med ditt kort eller med Internetbanken - SVEA checkout.
______
 

 

SVEA - faktura - betala inom 14 dagar - SVEA checkout
______

 


SVEA - delbetalning
Du får enkelt välja vilket belopp du vill betala - SVEA checkout.

Denna tjänsten är räntefri upp till tolv (12) månader.
______

 


SVEA Konto
- Med kontoalternativet kan du själv välja vilket belopp du vill betala varje månad. När du använder kontofunktionen så samlas dina köp på en månadsfaktura som du sedan betalar av i din egen takt. På din månadsfaktura finns ett minsta belopp du behöver betala men kan alltid välja ett högre för att bli av med din skuld.

Fakturaavgift och räntekostnader tillkommer.
______

 

PAYPAL - Välj fliken andra betalningsalternativ (höger hörn på betalningsrutan) och gå igenom kassan till betalning. Här väljer du kortbetalning eller betala via ditt paypal-konto.
_______
 

 

SWISH - Välj fliken andra betalningsalternativ (höger hörn på betalningsrutan) och gå igenom kassan till betalning. Här väljer du - Betala med Swish och följ instruktionerna.
_______

 

BANKGIRO - Förskottsbetalning - Du betalar oss via Bankgiro i förskott. När vi ser att pengarna kommit in så skickar vi varorna till dig. Brukar ta två-tre dagar från det att du girerar pengarna tills dess att vi tar emot dem.
_______

 

SVEA - Företagsfaktura:

Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.

Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.

Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.

GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.

 

Leverans

Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. I det fall en vara måste beställas från en leverantör kan leveranstiden vara längre. Meddelande om eventuella avvikelser får du i samband med orderbekräftelsen. Du har då givetvis rätt att avstå alternativt ändra din beställning. 

Du kan även hämta varan hos oss i Limmared eller på mässa, det sker enligt överenskommelse.

Transportskador/Reklamationer
Det är viktigt att Du blir nöjd. Hör därför av dig om något blivit fel så att det snabbt kan rättas till. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall du omedelbart anmäla detta till transportbolaget som utförde leveransen. Ta även bilder på kartongen innan du öppnar den. Om de ej åtager sig skadeansvaret, skall du kontakta oss. Vi garanterar att varan är felfri vid avlämnande till transportören. Är varan felaktig skall den reklameras till oss senast 10 dagar efter mottagandet, kontakta oss på info@limmared.nu. Vi vill då ha en utförlig fel beskrivning och i returförsändelsen, om felet avhjälps via mail eller om felet är av den art att det inte kan bero på produkten så avslås returneringen. 

Garantier
Våra produkter har 2 års garanti, vid annat anges detta på produkten.
Produktgarantin täcker endast ursprungliga fabrikationsfel, d.v.s. fel som fanns vid leverans. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av varans funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av varan.
Din kvittens/orderbekräftelse/faktura gäller som garantibevis & kopia skall bifogas ihop med en fel beskrivning vid inskickning.

Eventuell frakt och emballage vid retur eller garantireparation betalas av kund. Fraktsedel kan
 beställas av oss Klicka här för att beställa.
OBS produkten får inte enbart skickas i sitt original emballage.

Ångerrätt
När du handlar hos oss har du alltid 14 dagars ångerrätt. Du som konsument har rätt att öppna en produktförpackning för att inspektera varan om detta sker på så sätt att det inte skadar varan. Det betyder att varan ska vara i väsentligt oförändrat skick så att den anses kunna säljas på nytt utan att visa tecken på att ha varit använd. Produkter som har varit använda eller monterade återtages inte.

Öppet köp och ångerrätt gäller ej företag.

För att undvika problem samt effektivisera hanteringen av åberopande utav ångerrätt/öppet köp kontakta alltid oss innan retur via mail på info@limmared.nu. Skicka försändelser med spårbarhet. (DPD företagspaket eller REK) Skickar du utan spårbarhet och paketet kommer bort på posten, då står du som kund för hela ansvaret. Kunden står för returfrakten eller kan retursedel för 125:- beställas av oss. Klicka här för att beställa.
Postförskott hämtas inte ut av oss och försändelser skickade med postförskott anses inte vara ett nyttjande av ångerrätt.
OBS produkten får inte enbart skickas i sitt original emballage.

Exempel på när ångerrätt kan utnyttjas: Du har mottagit produkter från en order och upptäcker att det blivit fel vid packningen. Kanske har du även öppnat produktförpackningen för att titta, men produktförpackningen är hel och varan har ev. klistermärken och plomberingar kvar. Minsta möjliga åverkan är gjord på produktförpackning eller vara. Förutsättningarna förändras och produkten behövs inte längre, det är då helt i sin ordning att tillämpa ångerrätt och öppet köp.

Exempel på när ångerrätt inte kan utnyttjas: Programvaror, hygienartiklar (hörlurar, headset).


Återbetalningar

Återbetalning görs i första hand till det medel som valts vid betalningen.
Övriga alternativ är bankkonto och bankgiro. 


Återbetalningen sker normalt inom 7 arbetsdagar efter det att vi har godkänt förfarandet.


Övrigt

Vi reserverar oss för ev. slutförsäljning. För icke uthämtade paket kommer vi att fakturera kunden 250 kr för att täcka returfrakten tillbaka till oss. Vi reserverar oss för bild- och textfel samt slutförsäljningar.

Vi försöker att erbjuda så många produkter som möjligt i vår butik och utbudet kommer att utökas och kompletteras efter hand. Finner du inte det du söker kontakta oss så försöker vi hitta en lösning.

Färgavvikelser på produkter kan förekomma p.g.a. att återgivningen kan variera på olika bildskärmar. 

Vi polisanmäler alla falska beställningar och bedrägeriförsök.