Kategorier

Allmänt
Vi reserverar oss för eventuella fel i artikelinformationen och förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till namn, telefon, adress & e-post registreras och lagras i vårt kundregister.

Priser
Limmared Radio & Data AB redovisar priser inklusive 25% moms. Avgift för frakt och ev postförskott tillkommer. Skulle priset ändras på grund av valutaförändringar eller ändrade råvarupriser meddelar vi naturligtvis detta i förhand och du som kund får då avstå din beställning.

Fraktkostnader
Du betalar bara en fraktkostnad oavsett hur många produkter du handlar. Vi erbjuder dig en mängd olika leveranssätt som är baserat på paketets vikt och volym samt vart du bor och hur du väljer att betala. Du kan välja mellan följande leveranssätt: brev, postpaket, företagspaket samt DHL
När du fyllt din varukorg och valt betalsätt presenteras de olika leveranssätten på sajten. Där ser du fraktkostnaden för respektive alternativ och kan se ytterligare information kring varje leveranssätt. Du väljer själv det alternativ du finner mest lämpligt.

Beställning
För att göra en beställning hos oss måste våra kunder fyllt 18 år eller ha målsmans godkännande. 
Efter erlagd beställning kommer kunden att erhålla ett e-postmeddelande att beställningen är mottagen. 

Observera att orderbekräftelsen inte garanterar att varan finns i lager för omgående leverans. Om så skulle vara fallet kommer Ni att erhålla ett nytt mail från Limmared Radio & Data AB så snart som möjligt med aktuell leveranstid.

Betalning

Limmared Radio & Data AB redovisar priser inklusive moms. Avgift för frakt och ev postförskott tillkommer.
Vid eventuella återbetalningar (öppet köp se nedan) görs till ditt bankkonto, bankgiro eller postgiro. Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar efter det att vi har godkänt din retur.

Du kan välja mellan nedanstående betalningsalternativ:

Postförskott - Du betalar då antingen på postkontoret eller vid dörren när hemleverans sker. Om summan är mer än 10 000:- ska du alltid ha en postväxel utskriven med Posten som mottagare. Postförskottsavgiften är 100:- inkl. moms.

 

 

Dela upp betalningen - Klarna kommer i samband med beviljat kreditsvar skicka ut ett kontoavtal till konsumenten för underskrift. På avtalet framgår när avtalet skall vara Klarna åter tillhanda. Om avtalet ej kommer Kreditor åter tillhanda kommer Klarna skicka ut en påminnelse med en ny faktura på hela den kvarvarande skulden enligt fakturavillkor. Effektiv ränta om köp om 10 000 SEK med basvillkor, beräknat enligt konsumentverkets riktlinjer. Se villkor.

 

Förskottsbetalning - Du betalar oss via Bankgiro i förskott. När vi ser att pengarna kommit in så skickar vi varorna till dig. Brukar ta två-tre dagar från det att du girerar pengarna tills dess att vi tar emot dem.

 

DHL med efterkrav - Du betalar hos ditt närmaste DHL servicepoint ombud när du hämtar varan. Tänk på att ange ett mobilnummer där dom kan nå dig på SMS för att meddela dig om att varanan ankommit.
Efterkravsavgiften är 80:- inkl. moms.

 

Leverans
Normal leveranstid är 1-4 arbetsdagar efter det att vi har mottagit din beställning. I det fall en vara måste beställas från en leverantör kan leveranstiden vara längre. Meddelande om eventuella avvikelser får du i samband med orderbekräftelsen. Du har då givetvis rätt att avstå alternativt ändra din beställning. 
Du kan även hämta varan hos oss i Limmared enligt örenskommelse om tid.

Transportskador/Reklamationer
Det är viktigt att Du blir nöjd. Hör därför av dig om något blivit fel så att det snabbt kan rättas till. Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall du omedelbart anmäla detta till transportbolaget som utförde leveransen. Ta även bilder på kartongen innan du öppnar den. Om de ej åtager sig skadeansvaret, skall du kontakta oss. Vi garanterar att varan är felfri vid avlämnande till transportören. Är varan felaktig skall den reklameras till oss senast 10 dagar efter mottagandet, kontakta oss på support@limmared.nu. Vi vill då ha en utförlig felbeskrivning och i returförsändelsen, om felet avhjälps via mail eller om felet är av den art att det inte kan bero på produkten så avslås returneringen. 

Garantier
Vi säljer alla produkter med 2 års garanti, vid annat anges detta på produkten.
Produktgarantin täcker endast ursprungliga fabrikationsfel, d.v.s. fel som fanns vid leverans. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av varans funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av varan.
Din kvittens/orderbekräftelse/faktura gäller som garantibevis.
Eventuell frakt och emballage vid retur eller garantireparation betalas av kund.


Ångerrätt
När du handlar hos oss har du alltid 14 dagars ångerrätt. Du som konsument har rätt att öppna en produktförpackning för att inspektera varan om detta sker på så sätt att det inte skadar varan. Det betyder att varan ska vara i väsentligt oförändrat skick så att den anses kunna säljas på nytt utan att visa tecken på att ha varit använd. Produkter som har varit använda eller monterade återtages inte.
Öppet köp och ångerrätt gäller ej företag.

För att undvika problem samt effektivisera hanteringen av åberopande utav ångerrätt/öppet köp kontakta alltid oss innan retur via mail på support@limmared.nu. Skicka helst försändelser med spårbarhet. (DPD företagspaket eller REK) Skickar du utan spårbarhet och paketet kommer bort på posten, då står du som kund för hela ansvaret. Postförskott hämtas inte ut av oss och försändelser skickade med postförskott anses inte vara ett nyttjande av ångerrätt.

Exempel på när ångerrätt kan utnyttjas: Du har mottagit produkter från en order och upptäcker att det blivit fel vid packningen. Kanske har du även öppnat produktförpackningen för att titta, men produktförpackningen är hel och varan har ev. klistermärken och plomberingar kvar. Minsta möjliga åverkan är gjord på produktförpackning eller vara. Förutsättningarna förändras och produkten behövs inte längre, det är då helt i sin ordning att tillämpa ångerrätt och öppet köp.

Exempel på när ångerrätt inte kan utnyttjas: Programvaror, hygienartiklar (hörlurar, headset).


Övrigt

Vi reserverar oss för ev. slutförsäljning. För outlösta paket kommer vi att fakturera kunden 300 kr för att täcka returfrakten tillbaka till oss. Vi reserverar oss för bild- och textfel samt slutförsäljningar.
Vi försöker att erbjuda så många produkter som möjligt i vår butik och utbudet kommer att utökas och kompletteras efter hand. Finner du inte det du söker kontakta oss så försöker vi hitta en lösning.

Färgavvikelser på produkter kan förekomma p.g.a. att återgivningen kan variera på olika bildskärmar. 
Vi polisanmäler alla falska beställningar och bedrägeriförsök.


Tillverkare